Tune-in Campaign

Een leven op mars

National Geographic, klant sinds 2016National Geographic, klant sinds 2016

is er teken van leven op mars? het mysterie rondom de planeet houdt ons allemaal bezig. in de nieuwe serie ‘mars’ neemt national geographic je mee in de ontdekkingsreis naar het antwoord op deze vraag.

National Geographic staat bekend om het dichtbij brengen van sterke en intrigerende verhalen die tot de verbeelding spreken. Dit doen zij wereldwijd door het inzetten van de beste wetenschappers, fotografen, journalisten en filmmakers. En wat spreekt nu nog meer tot de verbeelding dan de rode planeet Mars? Voor de lancering van National Geographic’s nieuwe serie ‘Mars’ ontwikkelde wij een next level, tune-in campagne die je meeneemt in de ontdekkingsreis naar de langverwachte antwoorden. Galactisch!

next level experience

Vanuit National Geographic de vraag om een landingspagina te ontwikkelen voor de aankondiging van de nieuwe serie ‘Mars’. Ons Technically Awesome principe daagde ons ook nu weer uit om tot het uiterste te gaan. Dit resulteerde in een Next Level Experience dat tot in de details is doorgevoerd.  

In de aanloop naar de lancering van de nieuwe serie was het belangrijk om de kijkers alvast mee te nemen in het mysterie rondom de planeet. Van wetenschappelijke artikelen tot aan de livestream van de ExoMars missie waarbij de Schiaparelli landingsmodule op Mars zou gaan landen. 

Een kosmische reis

Zo’n kosmisch heelal verdient een even gelijkwaardige beleving. Tijdens het ontwikkelen van de digitale tune-in campagne van National Geographic’s serie ‘Mars’ lag de focus op het creëren van een kosmische ervaring. Waarbij de magie van het sterrenstelsel dichterbij dan ooit tot leven is gebracht in een digitale beleving van galactische visuals en ambient sounds! Het resultaat is een #technicallyawesome experience dat de nieuwe documentenreeks ‘Mars’ echt tot zijn recht laat komen. 

In slechts 7 dagen wist DotControl voor ons een mooi creatief concept online te zetten, dat in de weken erna verder uitgebreid en geoptimaliseerd werd. Ze zijn dus niet alleen creatief, maar ook slagvaardig en flexibel.

- Maurits de Geus // Digital Product Manager - Fox Network Group

Deel deze case op social media

Van Nelleweg 1, 3044 BC Rotterdam
+31 (0)10 71 44 646 info@dotcontrol.nl