Conversiegerichte actiepagina

Jamie’s Super Food

24Kitchen, klant sinds 201624Kitchen, klant sinds 2016

24kitchen prikkelt je smaakpapillen door 24/7 smakelijke en inspirerende programma’s aan te bieden over alles dat met ‘food’ te maken heeft. gezond en gevarieerd eten hoeft niet moeilijk te zijn!

Naast de televisiezender is 24Kitchen ook het leading platform voor alles over lekker tafelen, culinair koken en het opdoen van kookinspiratie. Met een trouwe fanbase, werd het tijd om deze trouwe bezoekers eens te verassen met een unieke winactie! Wij realiseerden de 24Kitchen: Jamie’s Superfood winactie. Wij zorgden ervoor dat de winactie er niet alleen smakelijk uitzag maar ook dankzij meetbare data, doelgericht kwalitatieve leads binnen haalde.

van followers naar fans

Sinds de start in 2011 heeft 24Kitchen een behoorlijk grote fanbase aan ‘food lovers’ opgebouwd. Maar in hoeverre zijn al deze bezoekers nog betrokken bij het platform en is het mogelijk om de tot nu toe verzamelde data van deze fanbase te updaten?

Daar wisten wij wel raad mee en in combinatie met onze growth hacking partner RockBoost realiseerden wij de Jamie’s Superfood winactie. Een winactie die in de smaak viel! 

5 Digital Heroes

5 Digital Heroes

Werkten aan dit project

92 User Stories

92 User Stories

Verwerkt voor het gewenste resultaat

24 DC Oplever Donuts

24 DC Oplever Donuts

Om het feest compleet te maken

conversie = desire - friction

Wanneer je iets van mensen vraagt moet je er iets voor teruggeven. Dat is logisch! Zo konden de ‘food lovers’ kans maken op een aantal door Jamie Oliver gesigneerde boeken. Voor een ‘food lover’ een echte wannahave dus. Maar hoeveel wil je als bezoeker van jezelf geven om kans te maken op zo’n mooi gesigneerd boek?

Ons doel was om de actie zo laagdrempelig mogelijk te maken en toch nog kwalitatieve gegevens te verkrijgen. Zo kunnen we in de toekomst op basis van de verkregen data nog betere producten en acties bedenken. Deze uitdaging zijn we aangegaan door de gevraagde informatie heel slim te faseren in de door ons ontwikkelde landingspagina. En dit bleek al snel succesvol!

data-driven design

In samenwerking met RockBoost hebben we data analytics, heatmapping en user recordings ingezet om ‘pijnpunten’ inzichtelijk te maken. Deze manier van werken maakte het mogelijk om de actie continu te optimaliseren en de doelstellingen van 24Kitchen ruimschoots te overtreffen! Naast dat de focus voornamelijk lag op het zo laagdrempelig inrichten van de actie heeft ons designteam de visuele merkbeleving van 24Kitchen tot in elk detail doorgevoerd.

over smaak valt te twisten. over data niet!

In de actieperiode van 10 dagen heeft deze winactie duizenden bezoekers gehad waarvan maar liefst 82% heeft meegedaan met de actie. En niet geheel onbelangrijk, met deze actie hebben we duizenden nieuwe ‘food lovers’ kunnen binden aan het merk 24Kitchen. Dit smaakt naar meer en wij kunnen niet wachten tot de volgende campagne! 

Deel deze case op social media

Van Nelleweg 1, 3044 BC Rotterdam
+31 (0)10 71 44 646 info@dotcontrol.nl